Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.kvetyzuzka.sk
(neoddeliteľná súčasť všeobecných
obchodných podmienok)
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený
u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
2. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na
všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je
pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane
spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok.
Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,
záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje
sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok
a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci
osobne, v deň jeho prevzatia.
4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho,
a to hneď po zistení vady.
5. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
b) nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený
v návode na používanie,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podľa
návodu,
d) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
e) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
f) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi
alebo iným porušením záručných podmienok.
6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri
živelnej pohrome.
7. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie
tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je
možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej
trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší
čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo
obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie
avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je
potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru
a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis
vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe.
8. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne
(nie formou e-mailu).
9. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie
o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia
reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však
momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu
reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť
bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
10. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci
ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma
kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za
tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
11. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto
bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť
odstránená bez zbytočného odkladu,
b) kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo
sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť
vady,
c) predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za
bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
d) ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu
používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od
zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide
o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie
sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať,
e) ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú
zľavu z ceny veci.
12. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie
odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny
tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie.
13. Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konania
odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou) vrátením kúpnej
ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím.
O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej
lehote.
14. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri
preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa
tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar
a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi
prehlasujete, že obal je nepoškodený.
15. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok,
a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez
predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
16. Kontakt: www.kvetyzuzka.sk,
Rastislavova 83/A, 040 01 Košice, obchod@kvetyzuzka.sk